Jak zostało to już wykazane poprzednio, krzywa popytu, z którą ma do czynienia pojedynczy producent w warunkach konkurencji doskonałej,’ nie jest krzywą popytu, z którą mają do czynienia wszyscy producenci razem. Rynkowa krzywa popytu jest nachylona w dół, (w prawo skos) jak tó pokazano . Krzywa popytu dla indywidualnego producenta -cenobiorcy) jest pozioma jak.. Ta horyzontalna krzywa popytu jest doskonale elastyczna. Oznacza to, iż indywidualny producent nie może podnieść ceny nawet niewiele ponad bieżącą cenę,rynkową, bez utraty wszystkich swych klientów na rzecz wielu innych operujących na danym rynku lub czekających na szansę wejścia na ten rynek innych producentów. Z drugiej strony każde przedsiębiorstwo może sprzedać po bieżącej cenie rynkowej to wszystko co chce, stąd też nie ma sensu oferowania produktów po cenie niższej od rynkowej. Rynek pszenicy i rynek komputerowych obwodów scalonych, są dobrymi przykładami realnie istniejących na świecie rynków zbliżonych do modelu doskonałej konkurencji.