Przypuśćmy, że cena na rynku konkurencji doskonałej na obwody scalone wynosi $5 (Pl . Dla każdego pojedynczego konkurenta cena rynkowa jest dana i nie może być zmieniona. Musi być albo zaakceptowana, albo odrzucona. (Jeżeli przedsiębiorstwo odrzuci cenę, oznaczać to jednak będzie konieczność zamknięcia firmy. Jeśli podniosłoby ono cenę nawet niewiele ponad poziom wyznaczony przez rynek utraciłoby swych klientów na rzecz konkurentów.) Popyt zatem jest horyzontalny przy cenie $5. Doskonale elastyczna pozioma krzywa popytu jest przedstawiona w prawej . Ta pozioma krzywa popytu stanowi zarazem krzywą krańcowych utargów firmy, gdyż utarg krańcowy jest definiowany jako dodatkowy utarg uzyskany że sprzedaży każdej dodatkowej jednostki dobra. Skoro każdy dodatkowy obwód scalony może być sprzedany po stałej cenie $5, dodatkowy czyli krańcowy utarg uzyskany ze sprzedaży dodatkowej sztuki musi być stały i wynosić $5.