Teoretycznie firma ta ma możliwości doskonałego różnicowania cen („doskonałego” z punktu widzenia producenta, a nie konsumenta). Doskonale różnicowanie cen polega na sprzedawaniu każdej jednostki danego dobra czy usługi po możliwej do osiągnięcia cenie maksymalnej. W tym przypadku krzywa krańcowego utargu firmy pokrywa się z krzywą popytu na towary tej firmy. Jest to widoczne na rys. 23.10, na którym obie krzywe nie zostały naszkicowane oddzielnie tak jak to ma miejsce . Krzywa popytu firmy jest jednocześnie krzywą przychodów krańcowych. Jeżeli pierwsza jednostka towaru może byc sprzedana za powiedzmy $20 to utarg krańcowy z tej jednostki jest równy cenie i wynosi $20. Jeżeli następna jednostka może być sprzedana za $19,95 to utarg krańcowy z tej jednostki jest znowu ten sam co cena i tak dalej.-Inaczej mówiąc, sprzedawca przechwytuje całą nadwyżkę konsumenta.