Jeżeli Burger Bippy podnosi swoje ceny, to konsumenci mogą przenieść się do innych restauracji oferujących podobne potrawy i standard obsługi. Jednakże z powodu niewiedzy i lojalności konsumentów wobec Burger Bippy, firmie nie grozi utrata wszystkich klientów wskutek podwyżki cen. Burger Bippy posiada częściową siłę monopolu. Właśnie dlatego może wystawiać rachunki nieco wyższe niż wynikałoby z idealnej, konkurencyjnej ceny, jaką określa przecięcie się krzywych kosztu krańcowego i popytu. Burger Bippy nie może jednak podnieść swoich cen nadmiernie, bo to istotnie ograniczyłoby jego sprzedaż.Stopień, do jakiego ceny konkurencji monopolistycznej, mogą odbiegać od konkurencyjnego ideału, określony jest poprzez: liczbę pozostałych konkurentów łatwość, z jaką. konkurujące firmy mogą rozwijać swoją działalność celem pozyskania nowych klientów (koszt ekspansji) łatwość, z jaką nowe firmy mogą wkraczać na rynek (koszt wejścia na rynek) zdolność firm do różnicowania ich produktów poprzez lokalizację lub też rzeczywiste czy wyimaginowane cechy szczególne (koszt różnicowania)publiczną świadomość zróżnicowania cen (koszt uzyskania informacji o różnicach cen) .Nawet przy założeniu ograniczonej konkurencji, firma staje w obliczeniu stosunkowo elastycznej krzywej popytu-oczywiście bardziej elastycznej niż w wypadku monopolisty.