Pojedynczy producenci mogą ciągle działać jakby nie mieli wpływu naj cenę rynkową lub też istnieje tak wielu innych rzeczywistych lub potencjalnych wytwórców, że najlepiej myśleć t’ tak, jakby liczba pozostałych wytwórców była ”duża” . W tym przypadku wielu przewidywanych przez teorię skutków konkurencji doskonałej da się zaobserwować na / rynkach nie tak idealnie doskonałych. : ’ Z tych powodów wielu ekonomistów mówi często nie o firmach doskonale konkurencyjnych, ale o cenobiorcach (firmy, które mogą bardziej lub mniej dokładnie od- powiadać* opisowi firm doskonale konkurencyjnych).Ćenobiorcy to sprzedawcy, którzy nie sądzą, by mogli kontrolować cenę rynkową przy pomocy zmian poziomu . Z definicji jednak obie kategorie uczestników gry rynkowej dysponują niedoskonałą informacją o zamia- rach innych, jako że jedną z funkcji rynku stanowi generowanie informacji dotyczących cen i wielkości produkcji, potrzebnych poszczególnym jej uczestnikom do funkcjonowania na rynku.