Ponieważ bariery broniące wejścia na rynek konkurencji monopolistycznej pokonane być. mogą bez poniesienia nadmiernych kosztów, znaczące zyski krótkookresowe przyciągną na rynek innych producentów. Kiedy rynek zostanie podzielony pomiędzy zwiększoną liczbę konkurentów, krzywa popytu pojedynczej firmy spadnie, wyrażając zmniejszony udział każdego z konkurentów w całości rynku. W rezultacie obniży się również krzywa utargu krańcowego. Krzywa popytu stanie się także bardziej elastycz­na, co odzwierciedlać będzie większą liczbę znajdujących się na rynku potencjalnych substytutów. Kiedy cena przestaje przewyższać przeciętny koszt całkowity firmy, następuje wyelimi­nowanie zysków. (Tak długo jak zysk ekonomiczny istnieje, nowe firmy kontynuować będą wkraczanie na rynek. Ostatecznie cena spadnie w stopniu wystarczającym, by wyeliminować zysk ekonomiczny.

Leave a comment